Racerbajsning och muffinsbak

Stackars lilla Sessi har racerbajsat hela natten och dagen. Mamma kom hem på lunchen och såg Sessi i sin ner bajsade bur. Hon hade legat lite överallt i bajset så det var inte lika trevligt som vanligt att klappa henne. Så när jag kom hem från skolan fick hon sig ett ordentligt bad. Jag skrubbade och skrubbade och skrubbade men ändå så luktade hon en blandning av bajs och tvål efteråt. Sen fick jag städa hela rummet för hon hade skakat av sig bajs överallt. Alla sängkläder var jag tvungen att byta och jag fick skrubba nåde väggar och golv. Så nu matar vi henne med ris, avslagen cocacola och druvsockertabletter. Förhoppningsvis så blir hon bra snart. Det är inte kul att gå upp kl 1,3 och 5 för att hon måste bajsa.

Sedan bakade jag muffins som jag blev beordrad att göra av tjejerna. Så då tog jag mitt halvimproviserade äpple/kanel muffins recept och satta igång! Det är alltid så kul :) känns underbart att man kan jobba med något som man faktiskt älskar att göra! Muffinsen blev helt underbara och jag hoppas tjejerna gillar dom, annars kanske man får pisk imorrn :P hehe. Nu ska jag ställa ordning rummet igen så Sessi har någonstans att sova.

Cya!

Kommentarer
Postat av: Madde

Stackars Sessin :( Vår katt brukade racerbajsa och dra rumpan längs golvet, så det blev spår efter honom! Usch xD Fast det lär vara lättare att bada en hund än en katt(?)



MUFFINS! <3 Frida! <3

2009-09-09 @ 20:04:24
URL: http://mccs.blogg.se/
Postat av: Frida

Jo hon är duktig på att dra rumpan längst golvet också :P Asså det är ganska lätt att bada henne, hon står bara där men hon tycker inte om det. Hampus är värre, han har så jävla mycket päls!

2009-09-09 @ 20:08:24
Postat av: Mysmagen

Fridilicious!

Brutalt gott med muffins imorron! Om du glömmer dom hemma så kommer vi knuffa dig i mörtsjön!^^

Puss på bullmamma<3

2009-09-09 @ 20:52:38
Postat av: Madde

Hahaha härligt :D



Jag håller med Lovisa! Glömmer du dem blir det oönskat dopp för dig i Mörtsjön ;)

2009-09-09 @ 20:54:15
Postat av: Carro

naaw stackarn :( sånt är inte kul



Men jag då!!?? jag har varit sjuk i två veckor o jag får inga muffin dåligt frida dåligt

.P

2009-09-09 @ 20:55:48
URL: http://lifeinashooebox.blogg.se/
Postat av: Mysmagen

Men asså Carro vi bryr oss inte just nu, det finns muffins som bara VÄNTAR på att vi ska äta upp dem!

2009-09-09 @ 22:21:03
URL: http://driveby.blogg.se/
Postat av: Anette

Ännu värre för mig! Jag fick duscha valp OCH betala muffinsingredienser, men fick jag smaka? Skulle inte tro det!Mamma

2009-09-10 @ 07:20:10
URL: http://malinrosa.blogg.se/
Postat av: Frida

Haha jag får baka andra muffins till dig när du blir frisk Carro! Ojdå.. då får jag gå och packa ner muffinsen direkt. Men mamma du får ju smaka på allt annat som jag gör. Give and take liksom

2009-09-10 @ 08:46:48
Postat av: Carro

hahah det är rätt Anette stå på dig (eller så tar du bara några när hon inte ser ;) )



naaw sött av dig baka en stor plåt :P



men asså nu du Lovisa så e det så att jag kan baka egna muffins hehe :P men det gör jag inte det blev en sockerkaka härom veckan mmm gott



och hur blir det med receptet Frida? va va va??!! :D

2009-09-10 @ 20:06:33
URL: http://lifeinashooebox.blogg.se/
Postat av: Anette

Äsch, mitt midjemått och mina lår mår bara bra av att stå över en provsmakning då och då. Puss Frida, jag är glad att du slapp trilla i Mörtsjön, hoppas jag klarar mig nästa vecka!

2009-09-12 @ 09:50:11
URL: http://malinrosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0