The newest events..

Hemma! Åh vad det är skönt. Jag vaknade i min egen säng! Underbart. Lägret var jättekul, jag har lärt mig så hilma mycket om hur man lär hunden saker. Nu vet jag varför man använder klicker, det visste jag inte innan men nu när jag vet så är ju klicker jättesmart. Sessi har varit så duktig och jag blev mycket imponerad på hur roligt hon tycker det är att lära sig. Men hon tröttnar snabbt. Speciellt när det är så varmt. Jag har kommit på att det är freestyle och agility jag vill hålla på med. Det ska bli kul att börja träna. Jag tänkte börja idag men Sessi är så trött så hon orkar nog inte, får börja imorrn kanske. Min hjärna snurrar med olika trix som jag vill att hon ska kunna, jag kommer på nya saker hela tiden. Men jag ska börja med en sak och när hon kan det så kör vi ett nyttt trick.

Min hals verkar inte göra lika ont längre, hela veckan har jag haft ont på högra sidan. När jag äter så känns det som att maten skär ner för halsen så det gör jätteont. Men idag var det lite bättre. Allergin sitter fortfarande i så det suger.. Men tabletterna gör det bättre.

Mina tankar har hamnat runt hur folk förändras. När man hör om människor man har känt så ser man ut som ett frågetecken. Inget känns likadant. Men åh andra sidan jag har väl också förändrats? Jag vet inte riktigt hur men jag känner att jag tänker annorlunda. Ibland känner jag att en specifik sak har förstört en del av mig.. Jag tror att någongång kommer jag kunna laga den delen men det kommer dröja.

Jag har märkt på mig själv och andra människor att när ett förhållande tar slut så är det väldigt svårt att hitta sig själv. När mitt första förhållande tog slut så blev jag konstig, jag blev en människa jag inte ville ha. Jag hade turen att hitta någon som kunde dra mig bort från den vägen jag höll på att gå. Jag har haft min rebelliska period och jag tror inte utan jag vet att alla måste någongång i sitt liv gå igenom den perioden för att kunna hitta vem man är. Jag vill inte att det jag ska säga nu ska misstolkas till att jag inte trivs i mitt förhållande, men jag känner ibland som att jag har haft förhållanden i fyra år. Och jag vill gärna bli singel så att jag också kan hitta mig själv. Min rebelliska period var väldigt kort och det var ju skönt men jag vill inte bli rebellisk. Utan jag vill hitta vem jag är, för jag vet vem jag är nu men jag vill veta om jag kommer ändras. Har jag redan hittat mig själv eller är det någon jag ska bli? Men jag älskar Niklas och har inga planer på att lämna honom över det.

Jag skulle vilja att alla någongång i livet stannar upp och tänker efter. Tänk efter vart du är påväg. Där du är på väg just nu, är det dit du vill?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0